universele wetten

 

de wet der voorziening

De problemen van morgen kunnen niet worden opgelost zonder de ervaring van vandaag.
Er bestaat een plan voor je leven, dat afhankelijk is van het getrouwe werk van alle dag. Je verijdelt dat plan wanneer je de taak van vandaag onafgemaakt laat, terwijl je jezelf druk maakt en piekert over de gebeurtenissen van morgen.
Je zult de wet der voorziening nooit leren, als je dat doet, en het leren van die wet is de les voor thans.
 

de wetten van de natuur

God schiep het universum in al zijn volmaaktheid. Omdat dit van God komt, heeft alles een nauwkeurige en natuurlijke orde in overeenstemming met de Heilige Wil van God. De wetten van de natuur zijn gemaakt door Hem Die boven alle dingen staat.

Alles wat natuurlijk is komt van God. God schiep deze orde opdat de mens zou kunnen overleven. Wanneer de mens de natuurlijke orde van het universum verstoort – het voedsel dat jullie eten, het water dat jullie drinken en de natuurlijke voortplanting van het menselijk ras – dan zal alle vergelding aan God toekomen.

 
Het is door de invloed van Satan dat de mens de Wetten van God heeft veranderd en dit zal vernietiging meebrengen. Alle dingen die van God komen worden als niet goed genoeg beschouwd en de mens zal trachten om de regels van de natuur te veranderen om zijn zondige begeerten te dienen. Hij zal zo ver gaan om te proberen de schepping van het universum te ontkennen door middel van valse beweringen over de oorsprong ervan. Alles begon met God en alles zal met God eindigen. Aan alle goede dingen zal een einde komen voor de mens die in verzet opkomt tegen God. Eenmaal er met de Wetten van de Schepping wordt geknoeid, zal een grote straf op aarde ervaren worden. Hoewel God geduldig is, zal Hij de mens nooit toestaan om voor te schrijven hoe Hij Zijn Koninkrijk moet regeren.
 

de wet van de vrije wil

De Vader, de Schepper, heeft ons een vrije wil gegeven, een geschenk van Hem. Hij onthoudt Zich van elke inbreuk op 's mensen recht van de vrije wil. 
Jezus kan niet tussenkomen tegen onze vrije wil in omdat dit één van de geschenken is aan ons gegeven toen we geboren werden in het licht van God.
Aan heel de mensheid werd de bijzondere gave geschonken, net zoals aan de engelen in de Hemel, de gave van de vrije wil.

De vrije wil, al is het een gave, kan ook een hindernis zijn wanneer hij gebruikt (gemanipuleerd) wordt door Satan om leugens in onze geesten te zaaien. Hij kan eisen stellen van zeer dwingende aard die voor ons zeer moeilijk te bevechten zijn, dusdanig is zijn macht.

Het gevaar waarvan we ons vooral bewust moeten zijn betreft het gevaar onze ziel aan Satan en zijn gevallen engelen te verliezen.

God zou zich nooit bemoeien met dit Goddelijk geschenk omdat het zo’n heilig geschenk is. De mens kan besluiten om Satan te aanvaarden. God, de Eeuwige Vader, kan dit niet voorkomen. Satan zal proberen om dit geschenk van de vrije wil van ons af te nemen. Wanneer we ondervinden dat onze vrije wil van ons wordt weggerukt, door middel van krachtige machten waarover we geen controle hebben, dan zullen we weten dat de Boze hier achter steekt. 

We moeten uit vrije wil kiezen tussen de twee wegen: het pad van redding of het pad van verdoeming.

Het zal altijd door onze vrije wil zijn dat we tussen twee keuzes moeten beslissen. Ofwel keren we ons tot God ofwel laten we toe dat we verleid worden door de leugens van Satan die onze geest zal verdraaien, weg van de waarheid.  

Het is onze taak om onze uiteindelijke keuze te maken uit eigen vrije wil

 

de wet van geestelijke groei en vooruitgang

Druk allen op het hart dat groei een van de wetten van Mijn Koninkrijk is.
Hoelang de duur van je leven op aarde ook is, hij kan nooit te lang zijn voor groei en vooruitgang. Zoek altijd naar Mijn wil voor je. Dan zal alles goed zijn en zal er groei volgen.
Het aardse leven is een tijdelijke tussenfase in het eeuwige leven van geestelijke vooruitgang.
Je moet er voor zorgen alleen dàt te denken en te verlangen, wat je kan helpen in je geestelijke groei, en niet dat, wat die groei belemmert.
Je groei in geestelijke ontwikkeling is het bewijs van innerlijke leven, waardoor alleen die ontwikkeling kan komen.
Het is duidelijk dat het je weg en je taak is om dagelijks meer en meer te groeien in de kennis van Mij. Deze stille tijd met Mij zal je in staat stellen dat te doen.
Vooruitgang betekent jeugd. Gestuite groei betekent stagnatie. Gebrek aan vooruitgang en een nalaten om te overwinnen betekenen - ouderdom.
Met de uitdelging van het eigen-ik en gehoorzaamheid aan Mijn wil zal je kracht in de wereld van de Geest natuurlijkerwijs groeien.
De ziel groeit door een toename van het geloof in Jezus.
Door met Jezus te wandelen kun je niet anders dan opgroeien in Zijn tegenwoordigheid, opgroeien in genade, opgroeien in kennis.
Volmaakt zoals Mijn Vader in de hemel volmaakt is, houdt een levensstrijd in, een niet eindigende groei. Steeds naarmate je voortgang boekt is er een grotere gewaarwording van Mijn Vader. Meer strijd en meer groei. Bovenal een groeiende behoefte aan Mij en aan Mijn ondersteunende hulp. Ik kwam om een Koninkrijk van voortgaande groei te stichten.
Groei in genade en kracht en schoonheid - de ware schoonheid, de schoonheid van heiligheid.
 

de zekerheid van bescherming 

Het kwaad heeft de macht alleen diegenen te schaden, die zich niet onder Mijn (van Jezus) bescherming stellen. Dit is geen kwestie van gevoel, het is een vaststaand feit.
 

de wet van vooruitgang

Wees morgen sterker, moediger en liefdevoller dan je vandaag was.
 

Dienen

Dienen is de wet van de hemel.
 
Dienen is de wet van de hemel
https://watwelwatniet.webnode.nl/gebed-jezus-spreekt/ via @Webnode

de wet van zoeken en vinden

Het verlangen om te vinden is de basis. Dat verlangen is de drijfveer om te blijven zoeken. Hoe waardevoller de schat, hoe moeilijker om ze te vinden. 
 
"Zoek en je zult vinden".
 

de wet van het geven

De eerste wet betreffende het geven stamt uit de geestelijke wereld. Geef allen, die je ontmoet of met wie je in aanraking komt, een deel van je gebed, je tijd, jezelf, je liefde en je gedachten. Dit geven moet je allereerst in praktijk brengen. Geef daarna van de goederen en het geld van deze wereld, zoals dit alles jou gegeven werd.
 

de wet van reproductie

alles in de natuur is gericht op reproductie, overvloedig en zonder ophouden.
 
planten en bomen dragen vruchten. in de vruchten zitten zaden. die zaden vallen in vruchtbare grond en worden opnieuw planten en bomen, die opnieuw vruchten dragen.
 
mensen en dieren dragen zaadjes. die komen terecht in vruchtbare lichamen en vormen nieuwe mensen en dieren,die opnieuw vruchtbaar worden.
 
de drang is er om vruchten te dragen en het leven door te geven. 
 
"Wees vruchtbaar en word talrijk" (Gen 9:7). het is de wil van God. Gods wil is wet.
 
 

de wet van vraag en antwoord

 
eerst komt de vraag / het verlangen / de wens.
 
daarna volgt het antwoord / de invulling.
 
dat is bij God zo. dat is in Zijn Schepping zo.
 
God geeft geen antwoord zonder dat je iets vraagt. Hij wacht wel vol ongeduld om je allerlei moois en goeds te geven. Maar daarvoor is je vraag noodzakelijk. Door geduld en vertrouwen in Hem zul je merken dat Hij je vraag zal beantwoorden op de manier die het meest geschikt voor je is. Wanneer je hierin enige ervaring krijgt, zul je zien hoe wonderbaar Gods antwoorden en invullingen gebeuren. Vaak merk je het pas achteraf.
 
Wie niet gelooft in God zal van Hem ook geen antwoord moeten verwachten. Wie wel gelooft in God, maar Hem geen concrete vragen stelt, zal ook geen antwoord moeten verwachten.
 
God kan antwoord geven binnen Zijn bereik. Zijn antwoorden liggen voornamelijk in de geetselijke wereld, in beperkte mate in de materie. Hoewel Hij ook in materiele dingen kan voorzien wanneer je nood hoog is. God onthoudt zich echter van zonde. In Hem is niets van zonde. Daarin zal Hij jou niet volgen, ook al vraag je Hem om zondige dingen.
 
Ook bij mensen leeft het principe van vraag en antwoord. Onze ganse economie is er op gebaseerd. Maar ook werksituaties, relaties tussen mensen, enz. Enerzijds is er iemands vraag, wens en dus ook ontvankelijkheid. Anderzijds iemands antwoord, voorstel, gift. Je kan hierin ook het begin van alle nieuw leven zien: de ontvankelijkheid en de bevruchting. Uit deze twee samen ontstaat de vrucht.
 
"Vraag en er zal je gegeven worden".
 
Wanneer jullie Mij niet roepen, kan Ik niet antwoorden want Ik zal nooit ingrijpen in jullie vrije wil.

© 2013 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode